"Hva er viktig for deg? Nå er det kirkevalg, forhåndsstem digitalt" er budskapet som preger digitale kanaler etter at forhåndsstemmingen startet 10. august. Annonsene viser blant annet bilder av kirkelige aktiviteter, diakonalt arbeid, flotte kirkebygg og en velger som stemmer på mobiltelefon.
Visninger og klikk
Kirkevalgkampanjen har etter ti dager gode tall for utbredelse. I løpet av disse dagene har kampanjen blitt vist 11,8 millioner ganger i digitale flater, i tillegg kommer eksponering gjennom utendørsreklame i byer over hele landet, og radioreklame på kommersielle kanaler.
Kampanjen har ført til at mer enn 29 500 har klikket på annonsen, og kommet til landingssida kirkevalget.no. Kirkevalget.no har hatt nesten 70 000 unike visninger i samme periode. Fysisk annonsemateriell inneholder QR-kode som leder rett til kirkevalget.no.
Stemmetall
Når velgeren først er inne på kirkevalget.no, kommer hen lett videre til den digitale forhåndsstemmeløsningen, og i løpet av de første ti dagene, hadde 16 300 velgere forhåndsstemt digitalt.
Kampanjen framover
I ukene framover vil kampanjen fortsette å være godt synlig på nettsider, i sosiale medier og på radio. I tillegg vil de dukke opp på flere kjøpesentre i Oslo, Bærum og Drammen. Printannonser vil være synlige i enkelte aviser.
Bli gjerne med og del kampanjen i materiell under.